voorbereiding, vliegreis en 1e etappe - Reisverslag uit Victoria, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu voorbereiding, vliegreis en 1e etappe - Reisverslag uit Victoria, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu

voorbereiding, vliegreis en 1e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 September 2014 | Canada, Victoria

Eén van de "things to do" tijdens de voorbereiding is het aanmaken van een pagina op waarbenjij.nu ..dat gedaan hebbende en daarmee wat "geklooid" is er tijdens dat klooien iets fout gegaan wat de redactie van waarbenjij.nu wel zou kunnen herstellen ...niet dus... zelfs niet na 2 pogingen!!!
Ik kon dus de 2ecanadatrip pagina niet meer openen. Op de rustdag (vandaag dus) heb ik zelf maar wat geprobeerd (Cookies verwijderen) waardoor ik in ieder geval weer iets kon doen en op aanraden van Irene deze reis toegevoegd aan een vorige reis (die van 2010).

De Vliegreis was voorspoedig verlopen en zonder vertraging in Vancouver aangekomen. Het regende pijpenstelen bij aankomst.
Met de shuttlebus naar het Hotel (de Accent Inn)..een soort Motelachtige accommodatie. Een goede nachtrust gehad, voor zover dat mogelijk is met een tijdsverschil van 9 uur. De volgende morgen vroeg op (dat was geen probleem hahaha) geen ontbijtzaal in het H/Motel maar in een aangelegen pannenkoeken restaurant het ontbijt genuttigd.
Een Taxi gepakt en vroeg naar de Camper company. De Camper stond klaar dus waren we om 10 uur op weg.

De 1e etappe is er altijd een van weer even wennen aan zo'n log gevaarte van ruim 9 meter en boodschappen doen, en in dit geval met de veerboot mee naar Vancouver Island. Daarvoor ook nog even bij de oud collega's langs in Richmond.
Om 3 uur hadden we de veerboot van Tsawwassen naar Swarts bay. Een tochtje van ruim 1 1/2 uur. Het zonnige weer en weinig wind maakt dat we aan dek konden genieten van de zon en de mooie uitzichten.
De KOA in Malahat was onze eerste camping. De receptie was gesloten maar we konden in een soort envelopje ( wat ook diende als inschrijvingsbewijs) het staangeld doen, het envelopje in de brievenbus doen, waarmee de zaak geregeld was. Zo gezegd zo gedaan. In Nederland werkt zoiets niet..denk ik !!!??
Net buiten de camping was een leuk restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten en waar we ook nog van een fantastisch uitzicht konden genieten. Ook hebben we daar een kolibri gezien die uit een soort voerhanger aan het drinken was.

1/2 9 lagen we in bed ...een voorbode van weer een nacht van hazenslaapjes en vroeg wakker. Dat laatste was geen probleem want de reis ging naar Campbell River maar daarover meer in de volgende blog.

till tomorrow Folks

• 06 September 2014 - 09:33

Elly:

Eindelijk gaan! Voordat dat gaat gebeuren is er veel te doen.

Mooie foto's ook van de 2e en 3e trip!!

Veel plezier en goeie reis.

XXXElly

• 18 September 2014 - 20:49

Petilse:

Net terug van het zonovergoten Texel, worden we aangenaam verrast met jullie nieuwe reis door Canada. De eerste foto's zijn al erg leuk. We gaan gauw verder kijken.