7e en 8e etappe - Reisverslag uit Hinton, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu 7e en 8e etappe - Reisverslag uit Hinton, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu

7e en 8e etappe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 September 2014 | Canada, Hinton

De 7e (reis)etappe (381Km) voerde ons van Barkerville via de Highway's 26, 97 en 16 via Prince George naar de camping in McBride, genaamd "Beaverview"..voor onze Canadese lezers een hilarische naam.. :-) :-)
BREAKING NEWS!!! We hebben namelijk op Highway 26 tussen Barkerville en Quesnel een zwarte beer gezien langs de kant van de weg. Het was weliswaar een jonkie maar toch. Helaas geen bewijs (een foto) omdat we te veel snelheid hadden om hem(of haar) op de gevoelige plaat vast te leggen, en ook omdat dit beertje schrok van zo'n log gevaarte en de benen nam het bos in. Alle genoemde Highway's waren schitterende wegen en verveelden ons geen moment. Om iedere bocht weer een nieuw landschap en soms adembenemende uitzichten. (zie foto's)
Een aanrader voor een ieder die deze kant op wil. Moet wel gezegd worden dat we (nog steeds) erg mooi weer hadden en hebben. In McBride nog wat boodschappen gedaan in de lokale liquor store(we scharen 7 liter wijn ook onder boodschappen :-) ) en ons genesteld aldaar op Beaverview RV resort. Een erg mooie (wat gedateerd) en schoon onderkomen.
De nacht was weer koud en het grasveld was 's morgens wit van de rijp.
De volgende dag (de 8e etappe) onze weg (Highway 16) vervolgd via Jasper naar Hinton (223Km) in Alberta, net even buiten de Jasper National Park grenzen. Waarom daar??
Dit omdat de camping in Hinton Wifi heeft, wat de campings op de nationale parken niet hebben. En het zou jammer zijn als jullie iets zouden missen...niet waar?? :-)
Langs Highway 16 vandaag ook nog 2 herten en een kudde Mountain Goats gespot. Het Wildlife gehalte van de trip komt dus aardig op niveau.
(het aantal talloze Squirls niet meegeteld)
Highway 16 voert je ook door Mount Robson Provincial Park en door een tijdzone waardoor we nu maar 8 uur tijdverschil hebben met Europa.
Mount Robson toonde (in tegenstelling tot onze trip in 2008) zijn ware gezicht ..het was zonnig en (bijna) wolkenloos rond de top. Er was een paar dagen geleden verse sneeuw op gevallen dus had hij een mooi wit kleed aan, wat het nog spectaculairder maakte.
Voordat we op de KOA aankwamen eerst nog wat "echte" :-) boodschappen gedaan.

Ok folks dat was het weer voor deze keer...
Morgen gaan we Jasper National Park in. Lake Maligne en een wandeling door Jasper zelf staat op het programma. Dit meer moet ook van adembenemende schoonheid zijn.
We zullen de komende 3 dagen op een Park camping staan dus helaas geen communicatie met de buitenwereld ..Dat moet het Parkmanagement maar eens veranderen..we leven tenslotte in 2014 en wat we moeten in 2014 zonder Wifi..nietwaar?? :-) :-)

Howdy Folks

tot over 4 dagen met waarschijnlijk 2 blogjes op een dag !!?

• 14 September 2014 - 08:36

Ria:

Wat moeten we zonder wifi? Wat moeten we zonder "de boodschappen". Weer prachtige plaatjes!!

• 14 September 2014 - 09:58

Elly:

Een beer gezien? Jaja, beer op je pad zal je bedoelen!
    We willen bewijs zien!!!!
    Wat een mooi landscape! Schitterend. Wat zijn we als mens dan nietig.....
    XXX Ell

• 14 September 2014 - 10:51

Mirth:

Echt jaloers.
    Maar gun het jullie van harte! !!!!
    Wat een prachtige reis en wat voelen jullie dichtbij.
    Liefs mirth

• 14 September 2014 - 14:52

Ria En Jo:

Wat weer geweldige plaatjes. Misschien krijgen we die beer wel nog een keer te zien. Doe jullie best.
    Heel veel groetjes en nog veel plezier

• 14 September 2014 - 19:43

Jan:

Mooie foto's van een prachtige omgeving!

• 15 September 2014 - 08:02

Hans:

Jooooh of moet ik zeggen brulbrulbrul dit is het geluid van een loopse beer.

Geweldige foto's en alleen op de camping staan heeft ook zijn voordeel. niemand hoort je savonds.
    Geniet ervan

Groetjes uit REAL