11e Lake Louise - Radium Hotsprings en rustdag - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu 11e Lake Louise - Radium Hotsprings en rustdag - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu

11e Lake Louise - Radium Hotsprings en rustdag

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 September 2014 | Canada, Radium Hot Springs

Hi Folks

De 11e etappe van Lake Louise, via Moraine Lake, naar Radium Hotsprings door het Kootenay National park.
Weer een relatief korte etappe qua Km's, maar omdat we bij Moraine Lake wat langer wilde blijven, werd het toch ver in de namiddag voordat we van het eerste biertje en wijntje van de dag konden genieten op de Campground in Radium Hotsprigs.
Dat was achteraf helemaal geen probleem want Moraine Lake heeft zich weer van zijn allermooiste kanten laten zien. Een azuurblauw bergmeertje met op de achtergrond de Valley van de tien bergtoppen. We hebben wel even moeten wachten totdat de zon achter de bergen was gekomen om dat mooie azuurblauwe te kunnen zien. Om dat azuurblauwe effect, veroorzaakt door gletsjerstof in het water, te kunnen zien moest wel de zon er op schijnen. Om de zon de tijd te gunnen het meer goed te beschijnen, hebben we een wandeling langs het meer gemaakt, wat ook duizenden mensen al voor ons hebben gedaan. (De boomwortels en stenen waren glimmend van al het schoeisel dat het betreden had). Vervolgens een kopje koffie genuttigd (ruim 8$ voor 2 kleine bekertje koffie) waarna ik vanaf een hoger gelegen uitzichtpunt een rits mooie plaatjes heb kunnen schieten van deze "Parel in de Rockies". (zie foto's)
Jasper - en Banff National park achtergelaten en koers gezet naar Kootenay national park. Qua natuur een geheel ander park. Natuurlijk wel bergen (wel of niet met besneeuwde toppen, ruisende kreken en miljoenen bomen langs de weg) maar toch weer anders. In 2003 heeft een blikseminslag hier ongeveer 170 vierkante kilometer in 40 dagen tot op de grond toe afgebrand. 6 jaar geleden, toen we hier voor het eerst waren, waren de eerste nieuwe dennenboompjes al weer ontsproten en nu 6 jaar later is er weer een groene "deken"van groeiende dennenbomen waarneembaar tussen al die kale resten van verbrande dennenbomen. Een machtig interessant fenomeen hoe de natuur hier zich aan het herstellen is.
Kootenay national Park is niet zo groot en dus waren we al gauw in Radium Hotsprings aangekomen. Onderweg ook nog wat hertjes langs de weg gespot.

Vandaag zogezegd een rustdag...lekker uitgeslapen, de was weer even gedaan en genoten van het mooie weer (ook en passent het dorpje nog even door gewandeld). Geen Hot springs bezocht want in Nakusp (ook een Hot springs oord) gaan we "de eieren laten koken" :-) :-) maar daarover meer in een van de volgende blogjes.

Dat was het dan weer even ...morgen de 12e etappe richting Creston en overmorgen door naar Nakusp.

Howdy Folks.. see ya

• 18 September 2014 - 08:11

Ria:

Wat een prachtig blauw water. En wat is er veel te zien! Geweldig.

• 18 September 2014 - 08:26

Hans En Gerdie:

Ha reizigers,

Wederom een prachtige reis met mooie foto's en heel gedetailleerde verslagen
    zodat wij ook meegenieten.
    Veel groeten uit het zonnige Reuver.

• 18 September 2014 - 08:39

Jan:

Als jullie net zoveel geluk met de beren hebben als met het weer, zitten de beren straks om de camper.

Groeten vanuit een zomers Venlo.

• 18 September 2014 - 09:07

Ine De Rijck:

Hoi Ineke en Peter,

Jullie houden ons wel aan het lezen, 2 verslagen tegelijk binnen (hier was het nacht), dus lekker aan het ontbijt aan het lezen. Wat een prachtige foto's, dat is pas genieten.

Groetjes, Louis en Ine.

• 18 September 2014 - 09:34

Hans:

JOOOOOOH.

Wat een prachtige plaatjes. en dat je zelfs in Canada Becel kan kopen.
    Geniet ervan en tot het volgende sterke verhaal.haha

Groeten uit REAL

• 18 September 2014 - 13:19

Ans:

Het zoveelste verslag en iedere keer weer genieten van die schitterende foto's.
    Ook voor ons zal het niet de laatste keer zijn dat we daar zijn geweest ! Ik kijk uit naar jullie volgende verslag........ met foto's.
    Groetjes, Gijs en Ans

• 18 September 2014 - 21:08

Petilse:

Opnieuw schitterende beelden van een groot en weids land. Nog veel plezier en we zien uit naar de volgende verslagen. Hartelijke groet van Peter en Ilse

• 18 September 2014 - 22:12

Jo En Ria:

Wat weer prachtige foto's en prachtig blauw water,
    Jullie boffen ook nog met het weer. Nog veel plezier en groetjes uit Reuver

• 20 September 2014 - 15:23

Elly:

Ha reizigers,
    De foto's zijn weer schitterend! Dat blauwe meer, mooooooi!
    Je kijkt je ogen uit hoe mooi de natuur is.
    Njoy, XXX Ell