2e en 3e etappe - Reisverslag uit Powell River, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu 2e en 3e etappe - Reisverslag uit Powell River, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu

2e en 3e etappe

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 September 2014 | Canada, Powell River

De 2e etappe voert ons via Highway 1, 19 en 19A van Malahat naar Campbell River.
Een tocht van ongeveer 250 Km met onderweg mooie vergezichten over baaien rechts en links de bergketens van Vancouver island met de besneeuwde toppen van Mount Washington. Natuurlijk een koffiestopje onderweg en even na Nanaimo Higway 19 afgegaan om via de "old island Highway 19A" langs de kust te rijden. Plaatjes als Qualicum beach, Parksville, Bowser kom je dan door. Op een mooie warme zomerdag, zoals wij nu ook hadden, is het dan gezellig druk met mensen die ook van het strand en de mooie omgeving genieten.
Even voor Courtenay weer Highway 19 gepakt, die ons verder naar Campbell River leidde.
In Campell River links af geslagen naar het nabij gelegen Elk Falls Provincial park. Dit park is vernoemd naar 25 meter hoge waterval in de Campbell river.
De camper op de parking gezet en een wandeling gemaakt, van ongeveer een half uurtje, naar deze waterval.
Terug bij de Camper was het inmiddels 3 uur, en al geeuwend richting de campground. Daar aangekomen was de werkelijkheid niet zoals op de website werd beloofd. Op aanraden van Karen dan maar naar Miracle Beach. Een Campground een 10 tal kilometers verder.
Well Karen...you haven't mis-said anything....een erg mooie camping beheerd door de provincie BC. echter geen WIFI dus moesten jullie wachten op de blogs toto vandaag!!

We wilden eigenlijk 2 dagen blijven in Campbell River maar toch besloten om vandaag naar de Sunshine Coast af te reizen.
De veerboot van Courtenay naar Powell River vertrok om 10 over 10 dus vroeg op zodat we op tijd bij de veerboot waren.
Weer een overtochtje van 1 1/2 uur bracht ons in Powell River aan de Sunshine Coast. Daar hebben we gelijk een mooie campground (Wellingdon Beach) gevonden. Lekker dicht bij de stad dus gelijk na het neerzetten van de Camper te voet naar de stad gegaan om nog wat supplies in te slaan, waaronder een koekenpan die ze bij de Camper company vergeten waren in te pakken. Een biefstukje bakken in een steelpannetje gaat zo lastig!!! :-) Het weer was ook vandaag weer fantastisch wat weer erg mooie plaatjes opleverde.
De omgeving en de Camping zijn mooi dus morgen een rustdag in deze tour.

Er is een museum vlakbij, nog een keertje de stad door en verder genieten van de zon, strand en rust.....wij komen de dag wel door!!!!!!

Howdy Folks till next time

Peter

• 06 September 2014 - 08:25

Elly:

He Folks, Zo te lezen gaat het allemaal goed! Leuk, geniet er van!

(Het verslag is (voor mij) moeilijk te lezen vanwege de kleine lettertjes.)

Groetjes XXXX Elly

• 06 September 2014 - 16:19

Ellen:

Hallo oom Peter en tante Ineke,

Hoorde van Irene dat jullie weer in Canada zijn.
    Is het net zo mooi als de 1e keer?
    Ik wens jullie een hele fijn tijd daar.
    Geniet ervan.
    Groeten van iedereen hier.
    Doei!
    Ellen

• 06 September 2014 - 17:34

Jan:

Veel plezier en sterkte met de jet-lag ;-)

• 07 September 2014 - 10:02

Louis De Rijcki:

Hallo Ineke en Peter,
    Zo te zien en te lezen zijn jullie al aardig ingeburgerd. We wensen jullie een fijne vakantie toe in Canada.
    Prachtige foto's.
    Ine en Louis