5e etappe Squamish - Clearwater & rustdag aldaar - Reisverslag uit 100 Mile House, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu 5e etappe Squamish - Clearwater & rustdag aldaar - Reisverslag uit 100 Mile House, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu

5e etappe Squamish - Clearwater & rustdag aldaar

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 September 2014 | Canada, 100 Mile House

Zoals in de vorige blog al gezegd...: je weet soms niet waar de reis eindigt als je met een Camper op stap bent.
Zo ook gisteren..het plan was om van Squamish naar Lilloet te gaan maar daar aangekomen was het "pas"1 uur. Tijd genoeg dus om nog even iets verder te rijden...op naar 100 Miles House dan maar. Halverwege 100 mile house de Garmin even geraadpleegd en besloten om er toch nog maar 120 Km eraan toe te voegen en naar Clearwater te gaan. Wat eigenlijk de bestemming was voor vandaag...Is het nog te volgen?? Al met al een ritje van zo'n kleine 500 Km's.
We hebben dus een "dag"gespaard en deze maar meteen ingewisseld voor een rustdag in Clearwater om Wells Gray Provincial Park voor een 3e keer te bezoeken. (in 2008 al 2x)
Vanmorgen vroeg (6 uur) uit de veren om bij het krieken van de dag het park in te rijden. De kansen om een of meerdere beren te zien is dan het grootst...maar ja de vorige 2 keren was dat al niet gelukt waarom zou dat dan nu wel lukken?? 3x is scheepsrecht is het gezegde ..maar goed dat het maar een gezegde is, want er klopt geen snars van...geen beren op onze weg vandaag!!!
Gelukkig hebben we nog een paar weken om dat "schepsel" te zien!!
Wel hebben we weer genoten van diverse schitterende watervallen, waar dit park rijk van is. De zalmen deden weer hun best om hun "ding" te doen.
Ray's Farm (de hut van een trapper die, met zijn vrouw en drie kinderen, hier zijn leven heeft doorgebracht) ook nog een keer bezocht.
De dag afgesloten met een "Burger" en een "Beer" (haha) bij de lokale "Old Caboose".
Morgen staat een kort ritje op het programma. Canim Lake is het doel..maar ja plannen zijn er om (ook onderweg) gewijzigd te worden.
You will see in 2 days!!!

Howdy Folks...

• 10 September 2014 - 08:14

Elly:

Hé Caboosers,

Dat zijn weer prachtige "plaatjes"!!

Neem jullie rust vandaag op die mooie plek.
    Greetzzz, XXX Elly

• 10 September 2014 - 08:19

Hans:

Goede morgen Beren spotters.

Als je smorgens vroeg achter je kijkt zie je al een bruine beer dus niet zeiken.
    Het zijn weer mooie foto's.
    Geniet ervan jullie hebben het verdiend.

Vanavond ga ik een geel beertje spotten hahaha

Groeten van berend botje uit REAL

• 10 September 2014 - 08:55

Glazuurtjes:

Ik zag GEEN beren, broodjes smeren....haha. Maybe next time!

Xxx

De Kroatie gangers