6 etappe en 'n dagje in historic town Barkerville - Reisverslag uit Barkerville, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu 6 etappe en 'n dagje in historic town Barkerville - Reisverslag uit Barkerville, Canada van Peter Holten - WaarBenJij.nu

6 etappe en 'n dagje in historic town Barkerville

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 September 2014 | Canada, Barkerville

De bedoeling was Clearwater -Canim lake..het werd (weer) anders dan gepland. Het werd Clearwater - Barkerville (een kleine 480 Km) en de volgende dag een volle dag in het historische Goudzoekersstadje Barkerville.
De wegen (Highway 24, 97 en de weg naar Barkerville) waren erg mooi en zeker niet saai. Mooi en afwisselend landschap. Ik moet zeggen ..we hadden zonnig maar fris weer.
We zijn uiteindelijk geland in Wells. Een RV camping (Cariboo Joy) 7 kilometer van Barkerville. De Camping werd gerund door een dame Joy Stepan genaamd die uit Australië was gemigreerd om hier haar geluk te zoeken in het goudzoeken. Zelf een Claim gezet en begonnen met goud zoeken (net als haar overgrootvader in Australie deed). Uiteindelijk een stukje grond gekocht een een RV camping begonnen. De camping is een jaren 70 camping (zie fotos)
De nacht was erg koud (-5 graden) dus de kachel opstoken, een extra deken erop en lekker slapen.
De volgende morgen rustig aan ontwaken, ontbijten en op naar Barkerville.
Kaartjes gekocht voor een rondleiding, een theater show (uit de jaren rond 1860) en een show rondom een Waterwiel dat dienst deed vroeger als een stuk gereedschap om d.m.v water uit een nabij gelegen meertje te gebruiken om goud te wassen. De dag was om voordat we het wisten.

Een leuke en leerzame dag om op terug te kijken...teveel foto's gemaakt om te publiceren.
Terug naar Cariboo Joy, een ander stekkie uitgezocht waar ik wel Wifi had. Bij de buren aangebeld en het password gevraagd..NO problem zei hij..... :-) zodat ik nu deze blog kon schrijven. Soms moet je wat..niet waar??
Morgen een (tussen) etappe op onze weg naar de KOA in Hinton (net voorbij Jasper). Is té ver voor één rit, dus slaan we morgenmiddag ons kamp op in Prince George. Waar weer even de was gedaan kan worden.
In HInton Laat ik weer wat van me horen!!

Tot dan!!!

Howdy Folks

• 12 September 2014 - 06:44

Glazuurtjes:

Leuk toiletgebouw haha!

• 12 September 2014 - 07:45

Hans:

Joooh gold diggers.

De foto's zijn weer beregoed. leuk om terug in de tijd te gaan.Heb je dat goud zelf gewassen, goed zoeken dan kan je er nog een maand aan vastplakken.

Groetjes van de paintstripper uit REAL

• 12 September 2014 - 08:38

Ria:

Heeeeerlijk weer wat van jullie te horen! Prachtige verhalen en schitterende foto's

• 12 September 2014 - 10:01

Elly:

Weer een mooi verhaal en leuke foto's!! Dat is terug in de tijd!!

Die man bij die stellage is toch wel een echt mens? Die man die bij de Barber zit, zit er al een tijdje??!!
    Geniet!!
    XXXElly